Referenser och case

Maskinentreprenören

Vi firar rekordår tillsammans med Maskinentreprenören!

När Adviser anlitades var uppdraget att öka de befintliga annonsintäkterna genom ett stabilt och erfaret säljteam. Samtidigt genomfördes en digital förflyttning som i sin tur skulle ge möjlighet för de digitala intäkterna att öka. Genom kreativa och utmanande lösningar har Adviser utvecklat affären för Maskinentreprenören och under 2021 gjorde tidningens kanaler ett rekordår.

Intrum

Så skapade vi ett lyckat digitalt event på rekordtid!

När coronapandemin slog till med full kraft ställdes många företagare inför en svår tid med många nya utmaningar. Intrum hörde då av sig till We are Business och Adviser för att se hur vi tillsammans kunde hjälpa företagare genom krisen. Samarbetet resulterade i ett digitalt event och flertalet artiklar som slog alla våra mål och förväntningar!

Svensk Veterinärtidning

Ny kostym och optimerad affär för medlemstidning

När Sveriges Veterinärförbund var i behov av att utveckla sin medlemstidning Svensk Veterinärtidning kontaktade de Adviser. Samarbetet resulterade i en helhetslösning där både den redaktionella höjden och den kommersiella affären togs till en ny nivå.

Arkitekten

Dubblerade intäkter på två år

Tidningen Arkitekten och dess chefredaktör Maria Blom insåg att de behövde förnya sig och utveckla sin försäljning och produktportfölj. De hade ett inhousesälj som inte fungerade optimalt och få kanaler att erbjuda sina partners och annonsörer. Efter upphandling valde de att arbeta med oss på Adviser.

Intrum

Cashflow med Intrum

Intrum är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och erbjuder sina kunder riskreducering och finansiella tjänster med en stark inkassoverksamhet som bas. En målgrupp som Intrum önskar nå på ett effektivt sätt är beslutsfattare på små- och medelstora företag. Målet för kampanjen var att flytta kunderna längre fram i köptunneln och hjälpa dem att fullt förstå nyttan av fakturaköp och inkassotjänster.

CDON

Träffsäker annonsering med fokus på ROI

Cashbacker ville skapa en konverterande kampanj med tillräckligt bra ROI för att kunna räkna hem affären. Efter diskussionen med Adviser landade man i att göra ett test under Black Friday på CDON.