När Sveriges Veterinärförbund var i behov av att utveckla sin medlemstidning Svensk Veterinärtidning kontaktade de Adviser. Samarbetet resulterade i en helhetslösning där både den redaktionella höjden och den kommersiella affären togs till en ny nivå.
Tidningen Arkitekten och dess chefredaktör Maria Blom insåg att de behövde förnya sig och utveckla sin försäljning och produktportfölj. De hade ett inhousesälj som inte fungerade optimalt och få kanaler att erbjuda sina partners och annonsörer. Efter upphandling valde de att arbeta med oss på Adviser.
Intrum är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och erbjuder sina kunder riskreducering och finansiella tjänster med en stark inkassoverksamhet som bas. En målgrupp som Intrum önskar nå på ett effektivt sätt är beslutsfattare på små- och medelstora företag. Målet för kampanjen var att flytta kunderna längre fram i köptunneln och hjälpa dem att fullt förstå nyttan av fakturaköp och inkassotjänster.
Cashbacker ville skapa en konverterande kampanj med tillräckligt bra ROI för att kunna räkna hem affären. Efter diskussionen med Adviser landade man i att göra ett test under Black Friday på CDON.
Genom att använda vår hemsida godkänner du vår cookie policy