Så bygger vi trovärdighet i en hästtokig bransch - Adviser
Så bygger vi trovärdighet i en hästtokig bransch

Case

Så bygger vi trovärdighet i en hästtokig bransch

Det luktar häst på Hippsons kontor. Personalen är aktiva ryttare, hästägare och ridentusiaster. För att förstå Hippson, deras affär och deras läsare, måste man ha förståelse för deras gemensamma nämnare: hästintresset.

 

Hästsporten är en folkrörelse som intresserar och engagerar. Män och kvinnor tävlar mot varandra, på lika villkor. Det spelar ingen roll vem du är. Intresset för hästar samlar människor över generations- och nationsgränser. Därför ville vi samarbeta med Hippson.

 

I januari 2023 blev vi ansvariga för Hippsons annonsaffär. Ett viktigt steg var att i ett tidigt skede sätta oss ner med Hippson för att förstå dem, deras utmaningar och möjligheter. Tidigt insåg vi att vi stod inför en utmaning – att skapa trovärdighet i hästbranschen, bland ridentusiaster och hästmänniskor.

 

För att lyckas med uppdraget insåg vi vikten av att ha en erfaren säljare som kan branschen. Därför passade Johanna Lövgren som handen i handsken – en erfaren säljare och ridentusiast som känner branschen utan och innan.

 

Johanna har arbetat som säljare åt Hippson. Och fortsätter med sitt arbete, men i Advisers regi. En perfekt lösning, om du frågar oss. Johanna har goda kontakter med ridsporten och hästbranschen –  vi har verktygen och arbetssätten. Tillsammans har vi det som behövs för att ta Hippsons annonsaffär till nästa nivå.

 

Uppdraget

 

I uppdraget ingår försäljning i alla Hippsons kanaler. Det inkluderar:

  • Digital annonsering
  • Nyhetsbrev
  • Sponsrad artikel
  • Stand Alone
  • Annonsering i tidningen

 

Förutom löpande annonsförsäljning är det övergripande målet att skapa större samarbeten med relevanta företag, som på sikt kan hjälpa Hippson att befästa sin position som Sveriges största ridsportmedia.

 

“Att få jobba med Hippson som är Sveriges största media inom ridsport är otroligt kul. Vi har idag möjlighet att erbjuda skräddarsydda lösningar med annonsörens kampanjsyfte i fokus och med stor kreativ frihet”

Johanna Lövgren, Account Manager på Adviser

Vilka läser Hippson?
  • 30% bor på hästgård.
  • 89% äger minst en häst.
  • 65% äger minst en katt.
  • 55% äger minst en hund.

 

Kort fakta om Hippson

Befinner sig

Stockholm

Kanaler

Digitala och Print

Storlek på upplagan

5 000 exemplar

Antalet medlemmar

50 000 medlemmar

Följare i sociala medier

150 000 följare

Antalet besökare på webben varje vecka

150 000 besökare

De som jobbat med caset
Johanna Lövgren

Johanna Lövgren

ACCOUNT MANAGER

johanna@adviser.se

Det luktar häst på Hippsons kontor. Personalen är aktiva ryttare, hästägare och ridentusiaster. För att förstå Hippson, deras affär och deras läsare, måste man ha förståelse för deras gemensamma nämnare: hästintresset.

 

Hästsporten är en folkrörelse som intresserar och engagerar. Män och kvinnor tävlar mot varandra, på lika villkor. Det spelar ingen roll vem du är. Intresset för hästar samlar människor över generations- och nationsgränser. Därför ville vi samarbeta med Hippson.

Kort fakta om Hippson

Befinner sig

Stockholm

Kanaler

Digitala och Print

Storlek på upplagan

5 000 exemplar

Antalet medlemmar

50 000 medlemmar

Följare i sociala medier

150 000 följare

Antalet besökare på webben varje vecka

150 000 besökare

De som jobbat med caset
Johanna Lövgren

Johanna Lövgren

ACCOUNT MANAGER

johanna@adviser.se

 

I januari 2023 blev vi ansvariga för Hippsons annonsaffär. Ett viktigt steg var att i ett tidigt skede sätta oss ner med Hippson för att förstå dem, deras utmaningar och möjligheter. Tidigt insåg vi att vi stod inför en utmaning – att skapa trovärdighet i hästbranschen, bland ridentusiaster och hästmänniskor.

 

För att lyckas med uppdraget insåg vi vikten av att ha en erfaren säljare som kan branschen. Därför passade Johanna Lövgren som handen i handsken – en erfaren säljare och ridentusiast som känner branschen utan och innan.

 

Johanna har arbetat som säljare åt Hippson. Och fortsätter med sitt arbete, men i Advisers regi. En perfekt lösning, om du frågar oss. Johanna har goda kontakter med ridsporten och hästbranschen –  vi har verktygen och arbetssätten. Tillsammans har vi det som behövs för att ta Hippsons annonsaffär till nästa nivå.

 

Uppdraget

 

I uppdraget ingår försäljning i alla Hippsons kanaler. Det inkluderar:

  • Digital annonsering
  • Nyhetsbrev
  • Sponsrad artikel
  • Stand Alone
  • Annonsering i tidningen

 

Förutom löpande annonsförsäljning är det övergripande målet att skapa större samarbeten med relevanta företag, som på sikt kan hjälpa Hippson att befästa sin position som Sveriges största ridsportmedia.

 

“Att få jobba med Hippson som är Sveriges största media inom ridsport är otroligt kul. Vi har idag möjlighet att erbjuda skräddarsydda lösningar med annonsörens kampanjsyfte i fokus och med stor kreativ frihet”

Johanna Lövgren, Account Manager på Adviser

Vilka läser Hippson?
  • 30% bor på hästgård.
  • 89% äger minst en häst.
  • 65% äger minst en katt.
  • 55% äger minst en hund.

 

Se fler av våra kundcase

Vill du utveckla din affär?

Kontakta oss så berättar vi mer.

Genom att klicka på “Skicka” ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Adviser Sales Nordic AB

Adviser är en del av Another Media Group, en företagsgrupp med en gemensam vision att skapa möjligheter för människor, företag och varumärken att växa.