SÅ var Media-AW:n på Bellmansgatan!
Onsdagen den 24:e maj anordnade vi en Media-AW tillsammans med A_delivery och Sveriges Tidskrifter. Eventet gick av stapeln på kontoret på Bellmansgatan och var lyckat, tycker Advisers vd, Rasmus Ohlin.
Media-AW:n lockade 35 deltagare från olika delar av mediebranschen. Den övergripande frågeställningen för kvällen cirkulerade kring annonsaffären – och vilka förändringar publicister och annonsörer kan göra när det blåser motvind i omvärlden.
– Just på det här eventet valde vi ett upplägg med två rundabordssamtal. Vi ville stimulera igång diskussioner och erfarenhetsutbyten mellan branschkollegor – och det blev mycket uppskattat, säger Rasmus Ohlin, vd på Adviser.
Överlag brottas publicister med liknande utmaningar, oavsett vilken bransch de verkar i, menar Rasmus. Därför var kvällens samtal viktiga, menar han.
– För oss som externt säljbolag som arbetar med många olika uppdragsgivare, var det ett strålande tillfälle att få lyssna på de andras utmaningar och dela med oss av våra insikter kring just annonsaffären, säger han.
Tar du med dig något speciellt från de två föredragen?
– Jag märkte att det finns en stor vilja att lyssna och överföra kunskap mellan branschkollegor. Man måste ju inte alltid lösa sina uppgifter ensam. Nya ögon kan lösa många knutar och sudda ut gamla sanningar. Därför tycker jag att vi borde samarbeta mer med varandra – vi kan åstadkomma storverk när vi arbetar tillsammans.
– Vi på Adviser älskar ju försäljning, så vi tar gärna med oss ämnet till flera Media-AW:s.
Men, om du inte vill vänta tills nästa tillfälle, finns jag bara ett samtal bort.
Onsdagen den 24:e maj anordnade vi en Media-AW tillsammans med A_delivery och Sveriges Tidskrifter. Eventet gick av stapeln på kontoret på Bellmansgatan och var lyckat, tycker Advisers vd, Rasmus Ohlin.
Media-AW:n lockade 35 deltagare från olika delar av mediebranschen. Den övergripande frågeställningen för kvällen cirkulerade kring annonsaffären – och vilka förändringar publicister och annonsörer kan göra när det blåser motvind i omvärlden.
– Just på det här eventet valde vi ett upplägg med två rundabordssamtal. Vi ville stimulera igång diskussioner och erfarenhetsutbyten mellan branschkollegor – och det blev mycket uppskattat, säger Rasmus Ohlin, vd på Adviser.
Överlag brottas publicister med liknande utmaningar, oavsett vilken bransch de verkar i, menar Rasmus. Därför var kvällens samtal viktiga, menar han.
– För oss som externt säljbolag som arbetar med många olika uppdragsgivare, var det ett strålande tillfälle att få lyssna på de andras utmaningar och dela med oss av våra insikter kring just annonsaffären, säger han.
Tar du med dig något speciellt från de två föredragen?
– Jag märkte att det finns en stor vilja att lyssna och överföra kunskap mellan branschkollegor. Man måste ju inte alltid lösa sina uppgifter ensam. Nya ögon kan lösa många knutar och sudda ut gamla sanningar. Därför tycker jag att vi borde samarbeta mer med varandra – vi kan åstadkomma storverk när vi arbetar tillsammans.
– Vi på Adviser älskar ju försäljning, så vi tar gärna med oss ämnet till flera Media-AW:s.
Men, om du inte vill vänta tills nästa tillfälle, finns jag bara ett samtal bort.
Vill du utveckla din affär?
Kontakta oss så berättar vi mer.
Genom att klicka på “Skicka” ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.