Initiativet Välj svenska medier och publicister startades i augusti 2020 efter en tid av stor osäkerhet inom mediebranschen. Läget hade då förvärrats ytterligare av coronapandemin som hade fått flera företag att bromsa upp sin marknadsföring, vilket i sin tur slog hårt mot mediebranschens intäkter. Under 2020 såg vi det största tappet för annonsintäkterna sedan finanskrisen 2009.
Med initiativet vill Adviser uppmana annonsörerna att välja de svenska mediebolagen och kvalitetsjournalistiken framför de globala plattformarna – det kan nämligen vara avgörande för de svenska mediernas framtid.
Läs hela intervjun med Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group, om varför initiativtet Välj svenska medier och publicister betyder mycket för Adviser och Another Media Group-koncernen.
Ett nytt år med nya budgetar. För dig som är marknadschef eller annonsköpare innebär det också makt och förnyat ansvar över det svenska medielandskapet, skriver Rasmus Thomsen i en debattartikel på Dagens Media.
Att det är tuffa tider för mediebranschen har ingen missat. Samtidigt har behovet av trovärdig information och kvalitetsjournalistik ökat. Som annonsköpare har du chansen att göra stor skillnad!
Ladda ner Välj svenska medier och publicisters symbol och använd den i din kommunikation!
Kontakta då Rasmus Thomsen, CEO Another Media Group, så berättar han mer.
Vi är en företagsgrupp med en gemensam vision att hjälpa mediebranschen att transformeras, utvecklas och innoveras för att stå stark idag och imorgon.