Välj svenska medier och publicister
Välj de svenska mediebolagen och kvalitetsjournalistiken
Initiativet Välj svenska medier och publicister startades i augusti 2020 efter en tid av stor osäkerhet inom mediebranschen. Läget hade då förvärrats ytterligare av coronapandemin som hade fått flera företag att bromsa upp sin marknadsföring, vilket i sin tur slog hårt mot mediebranschens intäkter. Under 2020 såg vi det största tappet för annonsintäkterna sedan finanskrisen 2009.
Med initiativet vill Adviser uppmana annonsörerna att välja de svenska mediebolagen och kvalitetsjournalistiken framför de globala plattformarna – det kan nämligen vara avgörande för de svenska mediernas framtid.
Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group
”Att påverka utvecklingen av medielandskapet är ett val, precis som att handla ekologiskt eller välja bort flygresor.”
Läs hela intervjun med Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group, om varför initiativtet Välj svenska medier och publicister betyder mycket för Adviser och Another Media Group-koncernen.
Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group
Debattartikel: Dina val som annonsör påverkar demokratin
Ett nytt år med nya budgetar. För dig som är marknadschef eller annonsköpare innebär det också makt och förnyat ansvar över det svenska medielandskapet, skriver Rasmus Thomsen i en debattartikel på Dagens Media.
Du kan göra skillnad!
Att det är tuffa tider för mediebranschen har ingen missat. Samtidigt har behovet av trovärdig information och kvalitetsjournalistik ökat. Som annonsköpare har du chansen att göra stor skillnad!
Välj svenska medier och publicisters
Vill du stötta initiativet?
Ladda ner Välj svenska medier och publicisters symbol och använd den i din kommunikation!
Kontakta Rasmus Thomsen för mer info om intiativet
Välj de svenska mediebolagen och kvalitetsjournalistiken
Initiativet Välj svenska medier och publicister startades i augusti 2020 efter en tid av stor osäkerhet inom mediebranschen. Läget hade då förvärrats ytterligare av coronapandemin som hade fått flera företag att bromsa upp sin marknadsföring, vilket i sin tur slog hårt mot mediebranschens intäkter. Under 2020 såg vi det största tappet för annonsintäkterna sedan finanskrisen 2009.
Med initiativet vill Adviser uppmana annonsörerna att välja de svenska mediebolagen och kvalitetsjournalistiken framför de globala plattformarna – det kan nämligen vara avgörande för de svenska mediernas framtid.
Kontakta Rasmus Thomsen för mer info om intiativet
Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group
”Att påverka utvecklingen av medielandskapet är ett val, precis som att handla ekologiskt eller välja bort flygresor.”
Läs hela intervjun med Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group, om varför initiativtet Välj svenska medier och publicister betyder mycket för Adviser och Another Media Group-koncernen.
Rasmus Thomsen, CEO på Another Media Group
Debattartikel: Dina val som annonsör påverkar demokratin
Ett nytt år med nya budgetar. För dig som är marknadschef eller annonsköpare innebär det också makt och förnyat ansvar över det svenska medielandskapet, skriver Rasmus Thomsen i en debattartikel på Dagens Media.
Du kan göra skillnad!
Att det är tuffa tider för mediebranschen har ingen missat. Samtidigt har behovet av trovärdig information och kvalitetsjournalistik ökat. Som annonsköpare har du chansen att göra stor skillnad!
Välj svenska medier och publicisters
Vill du stötta initiativet?
Ladda ner Välj svenska medier och publicisters symbol och använd den i din kommunikation!
Vill du utveckla din affär?
Kontakta oss så berättar vi mer.
Genom att klicka på “Skicka” ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.