Maskinentreprenören
Vi firar rekordår tillsammans med Maskinentreprenören!
Se fler av våra kundcase
ATL nominerad till Tidskriftspriset – en framgång genom samarbete
Kom igång med planeringen inför 2024
När är det dags för marknadsförare och annonsörer börja planera för nästa års annonsinsatser? Och hur ska man tänka? Vi tog ett snack med Josefine Blomquist, Head of Sales på Adviser för att räta ut frågetecknen inför 2024.
Native Advertising
Satsa på Native Advertising
Fler och fler marknadsförare investerar i native-annonser. Det är inte särskilt konstigt. Det finns många fördelar med native-annonser, säger Vejde Ericson, Key Account Manager på Adviser.
Hippson
Så bygger vi trovärdighet i en hästtokig bransch
Det luktar häst på Hippsons kontor. Personalen är aktiva ryttare, hästägare och ridentusiaster. För att förstå Hippson, deras affär och deras läsare, måste man ha förståelse för deras gemensamma nämnare: hästintresset.
Kurera
Så får vi Sveriges största Wellnessportal att växa
Kurera är tidningen som brinner för fysisk och själslig hälsa. Det har de gjort sedan tidningen kom ut första gången, 1999. Idag ges tidningen ut fem gånger om året och når ut till över 80 000 läsare. Men Kurera är mer än så – här finns Sveriges första och största Wellnessportal.
Hem&Hyra
En medlemstidning med spännande uppdrag
Hem&Hyra är en speciell plattform – en medlemstidning som är särskilt nischad till människor som bor i hyresrätt, eller är intresserade av boendepolitik. Ett svårt uppdrag? Absolut inte. Är det något vi kan – så är det medlemstidningar.
Välj svenska medier och publicister
Initiativet Välj svenska medier och publicister startades i augusti 2020 efter en tid av stor osäkerhet inom mediebranschen. Läget hade då förvärrats ytterligare av coronapandemin som hade fått flera företag att bromsa upp sin marknadsföring, vilket i sin tur slog hårt mot mediebranschens intäkter. Under 2020 såg vi det största tappet för annonsintäkterna sedan finanskrisen 2009.
Borgeby
Så bygger vi affärer för det gröna näringslivet
Borgeby är Sveriges självklara mässa i fält. En plats där Sveriges lantbruk träffas för att utveckla och uppleva verktygen och arbetssätten som ska ta Sveriges lantbruk framåt. Mötesplatsen för alla som har lantbruk som största intresse, helt enkelt.
SÅ var Media-AW:n på Bellmansgatan!
Onsdagen den 24:e maj anordnade vi en Media-AW tillsammans med A_delivery och Sveriges Tidskrifter. Eventet gick av stapeln på kontoret på Bellmansgatan och var lyckat, tycker Advisers vd, Rasmus Ohlin.
Hur fungerar Relationsbyggande försäljning?
Hur fungerar relationsbyggande försäljning? Starka relationer är ett viktigt verktyg inom försäljning. På Adviser går vi ännu längre än så. Relationsbyggande försäljning är A och O för att vi ska nå framgång och skapa vinst för publicister. Josefine Blomquist, Head of Sales på Adviser berättar mer.
Lär känna: Josefine Blomquist!
Hon är kvinnan som började jobba med försäljning när hon var 16 år gammal. Alltid engagerad, alltid redo att ge 100% av sin energi för att lyckas. Lär känna vår försäljningschef, Josefine Blomquist.
Så skapar vi ökad lönsamhet för publicister
Skulle det göra skillnad för dig att arbeta med ett entreprenörsdrivet bolag? Med en heltäckande partner kan du öka lönsamheten. Det här är Adviser experter på. Vår Vd Rasmus Ohlin berättar mer om hur det fungerar i praktiken.
After Worken som samlar branschen
MediaAW är omtalat för att vara eventet som samlar branschen och lyfter journalister. Detta året var inget undantag. Det handlade däremot inte bara om nätverkande, diskussioner och potentiella samarbeten. Reportrar utan gränser bjöds in för att tala om sitt viktiga arbete, som under våren mött nya former av utmaningar till följd av kriget i Ukraina.
Josefine Blomquist: Framtidsutsikter, trender och valet mellan print och digitalt
Ett år har gått sedan Josefine Blomquist blev försäljningschef på Adviser. Trots dåliga förutsättningar och motgångar i form av yttre faktorer, blev 2021 ett år förknippat med framgång och säljrekord. Vi blickar nu framåt och diskuterar framtidsutsikter, trender och valet mellan print och digitalt.
Adviser växer – breddar produktportföljen med influencer marketing!
Vi på Adviser är stolta och glada att berätta att vi från och med 1/1-2022 har inlett ett samarbete med WAKAI. Uppdraget innebär att Adviser ansvarar för att sälja in samarbeten och sponsorskap till WAKAIs instagram-profiler.
Nyckeln till ökade annonsintäkter och rekordresultat
Sedan januari 2021 är det Josefine Blomquist som är försäljningschef och leder Adviser mot nya höjder. Målet har varit tydligt – att öka annonsintäkter och utveckla kundernas affärer. Nu kan vi konstatera att teamet lyckats - med årsbudgeten i hamn och all time highs för flera av produkterna, inte minst de digitala produkterna man jobbar med.
Efter 22 år lämnas rodret över – här är Advisers nya VD
När Adviser startades för mer än 20 år sedan var visionen precis som nu att hjälpa medieägare och publicister att öka sina annonsintäkter och på så sätt skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik. Med kunder som LRF Media, Sveriges Arkitekter och Bonnier säljer vi idag annonser och sponsorskap för över 100 miljoner årligen.
Skapa lönsamma digitala event
Vill du också komma igång med dina digitala event, men vet inte riktigt hur du ska göra? Här delar vi med oss av fyra tips på hur du bör tänka när du skapar ditt event. Genom digitala event har du möjlighet att möta din målgrupp oavsett var de befinner sig, vilket gör det till ett bra alternativ även när vi har möjlighet att ses fysiskt igen.
”Att påverka utvecklingen av medielandskapet är ett val, precis som att handla ekologiskt eller välja bort flygresor.”
4 frågor till Rasmus Thomsen, CEO Another Media Group om initiativet "Välj svenska medier och publicister"
Another Media i nytt samarbete med tidningarna Husdjur och Nötkött
Tidningarna Husdjur och Nötkött är unika i Sverige med sina specialiserade inriktningar på mjölk- respektive nötköttsproduktion. Med sammanlagt 10 000 prenumeranter och nöjdläsarindex i toppklass finns det i dag inga andra printprodukter med samma träffsäkerhet inom målgrupperna mjölk och nötkött. Samtidigt passar tidningarna även målgrupper inom lantbruksföretag med andra verksamhetsinriktningar.
Nya försäljningschefen – så ska hon öka annonsintäkter
Under hösten har mediekoncernen Another Media Group genomgått ett gediget re-brandingarbete för att förtydliga sitt erbjudande och stärka sin position i den hårt konkurrensutsatta mediebranschen. Koncernens säljbolag Adviser satsar stort på att fortsätta utveckla den kommersiella affären hos sina drygt femtio publicister och medieägare. Från och med januari är det Josefine Blomquist, tidigare divisionschef, som sitter vid rodret och leder säljbolaget genom förändringen. Målet är tydligt – att öka annonsintäkter och utveckla kundernas affärer.
Land vinner Sveriges Tidskrifters Stora Pris!
Under Tidskriftsgalan vann Land ett av de mest ärofyllda priserna inom branschen - Sveriges Tidskrifters Stora Pris.
Välj svenska medier och publicister!
Det är föränderliga tider, där stor osäkerhet råder. Utmaningarna som vi nu står inför har påverkat hela Sveriges näringsliv. Mediebranschen, liksom många andra branscher, har och kommer att få det tufft framöver.
MediaAW: Tema digitala läsvanor
Kan digital läsning driva printaffären? Sveriges Tidskrifter, Readly och Adviser bjuder in till After Work den 3 oktober. Lyssna på spännande trendspaningar och panelsamtal på temat digitala läsarvanor.
Vi har fått en ny kollega
Vi välkomnar Camilla Siljeholm Sundbaum som ny ansvarig säljare för tidningen Fokus.
Adviser blir ny säljpartner till Icanyheter och Market
Vi är glada över att kunna berätta att Icanyheter och Market väljer Adviser som sin säljpartner!
Vill du utveckla din affär?
Kontakta oss så berättar vi mer.
Genom att klicka på “Skicka” ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.