Välj svenska medier och publicister!

02 november 2020

Det är föränderliga tider, där stor osäkerhet råder. Utmaningarna som vi nu står inför har påverkat hela Sveriges näringsliv. Mediebranschen, liksom många andra branscher, har och kommer att få det tufft framöver.

Flera företag bromsar upp sin marknadsföring vilket slår hårt på intäkterna. Därför är det nu viktigare än någonsin att de svenska mediebolagen inte tappar pengar till de globala plattformarna – det kan vara avgörande för de svenska mediernas framtid. Vi behöver alla hjälpas åt för att hålla Sveriges näringsliv på fötter.

-  Svenska medier fyller en viktig samhällsfunktion som nyhetsbärare och informationskälla. Får medierna inte in annonspengar kommer inte medierna att gå runt och kanske slutligen tvingas till nedläggning, vilket gör att vi inte får några nyheter. Nyheter som är viktigare än någonsin i situationer som dessa, säger Rasmus Thomsen, CEO på Adviser.

Har du därför möjlighet när du lägger din marknadsföringsstrategi – stötta medier som bidrar till Sveriges ekonomi – välj svenskt!

Genom att använda vår hemsida godkänner du vår cookie policy