Efter 22 år lämnas rodret över – här är Advisers nya VD

June 22, 2021

Rasmus Ohlin, ny VD & Rasmus Thomsen, VD Another Media Group

När Adviser startades för mer än 20 år sedan var visionen precis som nu att hjälpa medieägare och publicister att öka sina annonsintäkter och på så sätt skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik. Med kunder som LRF Media, Sveriges Arkitekter och Bonnier säljer vi idag annonser och sponsorskap för över 100 miljoner årligen.

– Efter 22 år som VD för Adviser är det med stor glädje jag lämnar över ansvaret till Rasmus Ohlin. Det är helt enkelt dags för mig att kliva åt sidan. Vi står inför en tillväxtresa med koncernens fyra varumärken och fokus för Adviser kommer bli att fortsätta utveckla affärerna och den digitala produktportföljen, en uppgift som jag är övertygad om att Rasmus är rätt person att driva, säger Rasmus Thomsen.

Med ny VD vid rodret är målet inställt på att öka andelen digitala intäkter åt kunderna samt fortsätta tillväxtresan.

– Jag ser fram emot att ta mig an Adviser och alla de möjligheter och utmaningar som våra kunder har framför sig. Det är ett sammansvetsat bolag som vet vad dem gör och som trots tuffa pandemitider har nått budget och visat positiva resultat. Nu ska vi jobba vidare på att utveckla affärerna åt både nya och befintliga kunder, säger Rasmus Ohlin.

Rasmus Ohlin har mångårig erfarenhet av affärsutveckling och mediebranschen och har bl.a varit VD på Dentalmagazinet, nu senast kommer han från rollen som VD och delägare på contentbyrån Roy.

Rasmus Thomsen kommer i samband med VD-bytet påbörja en ny roll i koncernen där han blir VD i koncernbolaget Another Media Group med fokus på att driva förvärvs- och tillväxtagendan för hela koncernen.

Om Adviser

Adviser har drygt 20 anställda på fyra olika kontor runtom i landet. Bolaget säljer annonser för över 100 miljoner varje år och fokuserar på att hjälpa journalistiska medier med allt från annonsförsäljning till optimeringen av sin kommersiella affär. Bolaget grundares 1999.

Adviser är en del av mediekoncernen Another Media Group.