Vi ökar dina annonsintäkter – experter på annonsförsäljning

Adviser grundades 1999. Målet då var detsamma som nu, att göra det enklare för medieägare och publicister att fokusera på innehåll. De senaste åren har ny teknik utvecklat och förändrat vår bransch och gjort kärnan i vår verksamhet ännu viktigare – att skapa förutsättningar för kvalitetsjournalistik. 

Idag driver vi fler än 40 medieägares kommersiella affärer med 140 olika annonsprodukter. Vi erbjuder dessutom affärsutveckling kopplat till annonsintäkter, digital rådgivning, konceptutveckling och smarta adtech lösningar genom våra systerbolag.

Annonsförsäljning tidskrift och magasin

Är det något vi på Adviser är riktigt duktiga på så är det just att hantera försäljningen av annonser i tidskrifter. Vi hjälper i dagsläget fler än 40 publicister med annonsförsäljningen i deras tidskrift och digitala kanaler.

  • Annonsförsäljning tidskrift
  • Annonsförsäljning kundtidning
  • Annonsförsäljning för magasin
  • Försäljning av bilagor och instick
  • Annonsförsäljning av oneshots / tematidningar
  • Annonsförsäljning fackpress & populärpress

Annonsförsäljning av banners och native

Som publicist och sajtägare är det viktigt att få intäkter till sin sajt. Vi har lång erfarenhet av att sälja allt från displayannonser, native och sponsrat innehåll. Vi hjälper dig att maximera dina intäkter i dina digitala kanaler

  • Annonsintäkter på banner / displayannonser
  • Annonsintäkter via RTB (Programmatiska intäkter)
  • Annonsintäkter via Programmatic Guaranteed eller Automated Guaranteed
  • Annonsintäkter via Private Deals (PMP)
  • Annonsintäkter på nyhetsbrev
  • Annonsintäkter på native och sponsrade artiklar

Vill du öka dina annonsintäkter?

Kontakta oss idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig att öka dina annonsintäkter. Vi har mer än 20 års erfarenhet av annonsförsäljning både i tidskrifter, digitalt och eventkoncept.